Morze

Pierwsza podróż z Maluchem

MIEJSCE: Hotel Faleza – Jastrzębia Góra

WIEK MAŁEGO PODRÓŻNIKA: 5 miesięcy

Na pierwsze mini wakacje z Maluchem zdecydowaliśmy się poczekać do pierwszych dni wiosny, czyli 5 miesięcy po narodzinach. Zimowa aura nie zachęcała do wcześniejszych wyjazdów.

Wybierając miejsce naszego pierwszego wspólnego pobytu (w nowomowie powiedziałabym destynacji ;)) i samego hotelu, przyjęliśmy kilka założeń:

• odległość – maksymalnie 4-5 godzin od Warszawy ( z dobrą trasą i cywilizowanymi postojami),
  • miejsce – blisko natury plus świeże powietrze (nastawialiśmy się na długie spacery),
  • hotel – wysoki standard(czytaj czyste i przestronne pokoje),
  • dodatkowe usługi hotelowe – masaże i zabiegi kosmetyczne (mąż uznał, że becikowe -w 2012 roku za każde narodzone dziecko przysługiwało 1000 zł- należy się rodzącej 🙂 Postanowiłam przeznaczyć tę kwotę na zabiegi, które miały mi zrekompensować trudy porodu i pierwsze miesiące macierzyństwa).

Finalnie zdecydowaliśmy się na Jastrzębią Górę i hotel Faleza: http://www.faleza.pl/index.html

Hotel położony jest nad samym morzem na klifie na przylądku Rozewie, najbardziej na północ wysuniętym cyplu Polski. Widok z pokoi czy górnego tarasu jest niesamowity. Hotel jest nie za duży, dzięki czemu czuć kameralną atmosferę.

Hotel jest dość nowy, urządzony ze smakiem w klimacie morskim. Znajduje się w nim mini SPA z masażami (polecam!), salonem kosmetycznym, sauną i jacuzzi (3 ostatnie punkty szału nie robią i odstają od standardu hotelu). Wartym uwagi jest górny, przestronny taras wyposażony w meble ogrodowo-plażowe. Obsługiwany jest przez hotelową restaurację, czyli istnieje możliwość zamówienia na górę np. kawki. Hotel oferuje bardzo smaczne śniadania – doceniam, kiedy mogę zjeść jajecznicę przygotowaną specjalnie dla mnie, a nie czekającą na wszystkich gości w podgrzewanym pojemniku.

Ze względu na brak alternatyw, obiady i kolacje jedliśmy w hotelowej restauracji. Przyznajemy jej plusy za klimat, wystrój i możliwość spożywania posiłków na zewnątrz, a minus za niejednorodne jakościowo dania – niektóre bardzo smaczne (np. zupa rybna), inne przeciętne (z wyczuwalnymi wzmacniaczami smaku typu vegeta).

Na terenie hotelu jest bezpośrednie zejście na plażę (chyba publiczne, a przynajmniej otwarte nie tylko dla gości hotelowych). Te drewniane, strome schody z pewnością nie są dostosowane do potrzeb osób z wózkiem, czy  mających problem z poruszaniem się. Przy schodzeniu z dzieckiem w chuście trzeba było zachować ostrożność.

Ceny noclegów są dość wysokie, jednak hotel ma wiele atrakcyjnych ofert pobytowych.

Zarezerwowaliśmy przestronny pokój z dużymi przeszklonymi oknami z widokiem na morze. Zamiast standardowego balkonu mieliśmy „wnękę” (zabudowany balkon) , w której zorganizowaliśmy kącik zabaw dla Malucha. Bawiąc się z dzieckiem mogliśmy rozkoszować się morskim krajobrazem.

UDOGODNIENIA DLA DZIECI: Jeden, zewnętrzny plac zabaw. Brak typowych udogodnień, jednak przy kilkumiesięcznym dziecku nam to nie przeszkadzało.

REKOMENDOWANE USPRAWNIENIA W HOTELU:

• zaopatrzenie się w podstawowe akcesoria dla dzieci typu: łóżeczka turystyczne, podkładki, nocniki, etc.
  • kącik zabaw w jadalni

Sama Jastrzębia Góra w kwietniu jest jeszcze uśpiona, dzięki czemu nie odczuwa się wakacyjnego nadmorskiego gwaru i tłoku, a przede wszystkim korków!! Tym razem nie mieliśmy potrzeby zwiedzania, skupiliśmy się głównie na odpoczynku i wdychaniu jodu spacerując brzegiem morza.

JEDZENIE W OKOLICY: Rewelacyjne rybki w Wędzarni ryb Przypiecek (relacja tutaj). Niestety nie wiem czy poza sezonem jest otwarta, poznaliśmy ją dopiero podczas kolejnego pobytu w Jastrzębiej Górze.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )