Morze

Boże Narodzenie nad morzem

MIEJSCE: Hotel Jastarnia ***, Jastarnia (www.hoteljastarnia.com.pl)

WIEK MAŁEGO PODRÓŻNIKA: 3 lata

Biorąc pod uwagę doświadczenia pogodowe  ostatnich świątecznych wyjazdów w góry  (śnieg jak na lekarstwo, zielona trawa z kawałkami lodu na stokach), tym razem postanowiliśmy  pojechać w przeciwnym kierunku. Długo rozważaliśmy miejscówki na Kaszubach, jednak ostatecznie zdecydowaliśmy się na wdychanie jodu nad morzem.

Szukaliśmy miejsca w bliskiej odległości od autostrady, ale nie w okolicach Trójmiasta,  miejscowości, w której można pospacerować (także wszystkie typowe wioski rybackie odpadły) oraz hotelu, w którym będą atrakcje dla dzieci i dorosłych. Niestety, w okresie zimowym, kiedy południe Polski jest w szczycie sezonu, nadmorskie miejscowości utulone są zimowym snem nabierając siły na wakacje.

W końcu stanęło na Jastarni i hotelu Jastarnia, który jako jeden z nielicznych był czynny i miał przygotowaną ofertę świąteczną (szczegóły na końcu wpisu).

Hotel położony jest w centrum Jastarni, 10 min. spacerkiem od plaży i 3 min. od zatoki i portu. Z balkonu widać przycumowane statki, a przy wietrznej pogodzie słychać, jak wiatr uderza o ich maszty wydając przy tym specyficzny, trochę przerażający dźwięk (jak w opuszczonym zamku). Myślę, że latem może być tu bardzo gwarno i tłoczno.

Hotel jest niewielki i nowy. Pokoje urządzone są w stylu nowoczesnym z zachowaniem estetyki i czystości. Hotelowa restauracja dostępna jest także dla gości z zewnątrz.

UDOGODNIENIA DLA DZIECI I DOROSŁYCH: Dla dorosłych atrakcję stanowi niewielkich rozmiarów strefa SPA (sauna i jacuzzi). Dla dzieci przygotowany jest mini placyk zabaw przed hotelem, z którego mogą także korzystać goście restauracji oraz prowizoryczna sala zabaw będąca jednocześnie salą konferencyjną. W sali zabaw jest plastikowy domek, dwie zjeżdżalnie, stoliczek do rysowania, kilka zabawek i kulki (ale bez basenu) – z pewnością nie rzuca na kolana, ale dzieciakom się podobało i chętnie spędzały tam czas.

W ramach pakietu świątecznego, prócz wieczerzy wigilijnej i uroczystych obiadokolacji, był w Wigilię Święty Mikołaj, który rozdawał prezenty (podrzucone przez rodziców oraz przygotowane przez hotel dla wszystkich małych gości). Zorganizowano także konkurs plastyczny, w którym udział wzięli tylko Sebek i jego kuzyn. Obydwoje zostali nagrodzeni pudełkiem słodkości (co spotkało się z moją kwaśną miną ;)).

Podsumowując naszą ocenę, powiedziałabym, że jest to sympatyczny hotel z dobrą lokalizacją, jednak niewyróżniający się niczym szczególnym prócz … szefa kuchni!! Po zjedzeniu pierwszego posiłku, zaraz po przyjeździe, nasza ocena była neutralna. Większość dań była przyzwoita, ale w rosole wyczuliśmy sztuczne dodatki. Potrawy podane podczas Wigilii były smaczne i bardzo rybne, choć nie zrobiły na nas dużego wrażenia. Jednak tymi podanymi w świąteczne dni kucharz trafił przez żołądki do naszych kulinarnych serc. Dania były przepyszne!! Nasze oczy i podniebienia chciały wciąż więcej, mimo iż paski w spodniach krzyczały STOP.

REKOMENDOWANE USPRAWNIENIA W HOTELU:

• wyposażenie hotelu w podstawowe akcesoria dla dzieci typu: łóżeczka turystyczne, podkładki, nocniki, etc.,
  • kącik zabaw lub przybory rysunkowe w restauracji,
  • ciekawsza sala zabaw dla dzieci, zwłaszcza, że hotel promuje się jako rodzinny.

A pobyt nad morzem i sama Jastarnia zimą?

Pierwszego dnia pogoda przywitała nas zimnym, silnym wiatrem i deszczem. Jadąc do hotelu przejechaliśmy się wzdłuż uliczek uśpionej Jastarni, spojrzeliśmy na kałuże i hulające od wiatru gałęzie, następnie na siebie i tylko jedno pytanie przychodziło nam do głowy: „o matko!! Co my tu będziemy robić przez 4 dni z małym dzieckiem?!?!?!”. Na szczęście kolejne dni były ciepłe i słoneczne, bardziej przypominające wczesną wiosnę, dzięki czemu sporo czasu spędziliśmy na pustej, szerokiej plaży spacerując, rysując na piasku i puszczając latawca (w końcu mieliśmy sprzyjający wiatr). Nawet udało nam się po kolacji wigilijnej wybrać na rodzinny, nocny spacer.

ZWIEDZANIE I CZAS WOLNY: ze względu rodzinny charakter Świąt skupiliśmy się na spędzaniu czasu z bliskimi i wdychaniu jodu na plaży. Jednak, żeby uatrakcyjnić pobyt dzieciakom wybraliśmy się na Hel do fokarium (http://www.fokarium.pl/index.html). W odróżnieniu do lata, dojazd na Hel zajął nam kilkanaście a nie kilkadziesiąt minut, a w samym fokarium nie musieliśmy się wpychać między nogi innych oglądających, żeby cokolwiek pokazać Maluchowi. Mimo i tak wielu odwiedzających, spokojnie mogliśmy obejrzeć cały pokaz, który niczym nie różni się od letniego.

Pakiet Świąteczny w hotelu Jastarnia:

• 3 x nocleg w komfortowym pokoju
  • 3 x świąteczne śniadanie w formie bufetu szwedzkiego
  • uroczysta Kolacja Wigilijna podczas której skosztować będzie można potraw kuchni regionalnej kaszubskiej i polskiej tradycyjnej
  • w I Dzień Świąt uroczysty świąteczny obiad i kolacja
  • w II Dzień Świąt obiadokolacja
  • bufet słodkości dostępny przez wigilię, pierwszy i drugi dzień świąt bez limitu
  • w noc wigilijną po pasterce poczęstunek winem grzanym z przyprawami korzennymi, takimi jak cynamon, imbir, nie zabraknie również aromatu pomarańczy, goździków oraz miodu
  • w wigilijny wieczór wizyta Świętego Mikołaja – możliwość przekazania prezentów
  • seans bajek Bożonarodzeniowych dla dzieci
  • dostęp do sali zabaw dla dzieci
  • plac zabaw dla dzieci przed hotelem
  • konkursy i niespodzianki dla dzieci
  • gry planszowe i piłkarzyki dla dorosłych i dzieci
  • 3 wyjątkowe godzinne seanse w strefie SPA, do dyspozycji:
    • jacuzzi
    • sauna fińska (sucha)
    • sauna infrared
    • łaźnia parowa
  • 5 % rabatu na zabiegi w gabinecie  SPA
  • wypożyczenie kijków Nordic walking – zimą szczególnie polecamy spacery brzegiem morza
  • nocleg dla dzieci do 3 lat gratis, śpiących na łóżku z rodzicami
  • monitorowany i zamykany na noc parking
  • dostęp do bezprzewodowego internetu

CENA PAKIETU (grudzień 2015 r.): 1399 zł za 2 osoby dorosłe (dziecko do 3 lat śpiące z rodzicami – gratis) – to była jedna z tańszych ofert świątecznych, które znaleźliśmy.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )